Lotta vs Monster

Nu är jag hemma från landet tidigare än planerat. Vi åt kräftor och räkor, kollade på filmer och hade allmänt mysigt och trevligt. Förstod också att det skulle bli kanonväder idag, så jag såg fram emot en lång härlig dag på landet med sol och bad. Men nej då. Innan jag skulle gå och lägga mig runt tolvtiden kände jag att det värkte lite inne i munnen. Typ bakom där visdomstanden är (fast mina har aldrig kommit fram) vid käken där nere. Jag tänkte att det kanske var tanden som skulle komma upp. Vid tvåtiden vaknade jag av att det värkte mera och jag frös så som när man ska få influensa. Gick på toa och fick syn på mig själv i spegeln. Ojsan hoppsan då, det var rätt svullet över nedre högra kinden. Gick och la mig igen, hade självklart inga panodil eller nåt med mig, utan låg vaken resten av natten. Fick högre feber, frossa och värk. Vid femtiden kollade jag i spegeln igen och då höll jag på att ramla baklänges. Nu var det så svullet att jag inte ens fick ihop tänderna. Halva ansiktet var nästan dubblerat. Nu gjorde det riktigt ont. Det var bara att åka hem till Göteborg igen.

Upp till akuten på Sahlgrenska. Vidare till öron-näsa-hals. Läkaren kollade och tryckte och petade inne i munnen. Hon såg som ett litet hål inne i kindköttet (som går ner in till käkhålan?) och petade in en pinne där, och då fylldes hela munnen av var och blod. Höll på att spy av smaken när det rann ner i halsen. Åååh fy fasen vad ont det gjorde när hon tryckte och höll på. Hela käkhålan var infekterad och det hade spridit sig till under ögat, ut mot tinningen, ner tlll under örat och fram till halva hakan och ner på halsen. Fick mega-antibiotikakuren, smärtstillande och antiinflammatoriskt.

I morgon klockan elva ska jag på återbesök dit och efteråt till kirurgen för att träffa en käkkirurg. Det var ju väldigt roliga prognoser läkaren målade upp. Först sa hon att jag skulle tillbaka i morgon för att se om det lagt sig lite. Om det inte är bättre om några dagar så blir jag inlagd med antibiotikadropp. Men det var inte alltid så himla effektivt det heller alla gånger när man har sådana jätteinfektioner. Om inte det skulle hjälpa så skulle käkkirurgen vara tvungen att öppna käken. Jahaja. Det lät ju mysigt värre. Hoppas man får narkos om det nu skulle gå så långt. Men jag hoppas att det blir bra med medicinerna nu, eller i värsta fall med dropp. Jösses, jag vill inte öppna käken!


Kommentarer
Postat av: Michelle

Fyfan stackars dig Mamma, jag tyckte så synd om dig när dom klämde och höll på. Måste gjort skit ont. Och ondare gör det väl nu om jag inte tar fel? Stackars stackars Mamma. Jag ska ta hand om dig! Min lille lille Mamma. Hoppas denna megakuren hjälper nu. Så du slipper gå igenom någon så förjävligt. Puss Puss & många tröstande kramar (`v´)

2008-08-24 @ 23:06:38
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Carmen

men shit Lotta! :/ Det låter fruktansvärt. Jag hoppas verkligen det lagt sig lite nu så du slipper bli inlagd. Usch vad synd jag tycker om dig!

Hoppas verkligen det blir bättre snart.. Många kramar!

2008-08-25 @ 10:05:39
URL: http://carmenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0