Måndag

Idag har jag varit hos min nya läkare. Var lite nervös innan jag kom dit för jag visste inte hur hon skulle vara. Men det gick bara fint. Hon var hur gullig och snäll som helst. Lika go och förstående som läkaren jag hade innan. Hon skulle påbörja läkarutlåtandet till förtidspensionen ihop med min kurator och samtalsterapeut. Jag fick en höjning av vissa mediciner för att få bättre effekt på depressionen och ångesten. Hon ville att jag skulle lägga in mig några veckor på sjukhus tills vi ser om det blir något resultat, men jag vill inte ligga inne fast jag mår skitdåligt. Jag har det bättre hemma.

Sen såg jag nyss att jag hade fått en kommentar på mitt förra inlägg "Sorg" som givetvis kom från ännu en "anonym".
Anonym skriver bla att jag: är en jävligt dålig mamma och att jag är en cp-kärring som borde ta livet av mig, samt att min dotter inte ska behöva krama mig och inte heller behöva läsa i min blogg hur dåligt jag mår.

För det första vet min dotter redan att jag mår dåligt, det märker hon nog till vardags, sen var det hennes ide´att jag skulle börja skriva blogg för att få "ur mig lite". Och det hjälper faktiskt lite grann, till bådas vår glädje! Men varför skulle inte min dotter få krama om mig? Och båda mina barn får och har alltid fått hur många kramar som helst, för jag älskar mina barn mest på jorden. För det andra hoppas jag att du inte har egna barn!  Vet du varför? Jo, för när man som en vuxen människa uppmanar en annan människa att ta livet av sig, då är man en väldigt dålig förebild för sina barn. Alltså totalt empatilös, fördomsfull och jävligt elak. Att ha dig som mamma eller pappa är nog ingen större glädje.


Kommentarer
Postat av: Michelle

Så sant så sant, den människa om hon/han har barn. Kan inte särskilt många gånger fått höra "Mamma/Pappa jag älskar dig" Fyfan för att säga så till en annan människa. Hur tänker folk nu för tiden. Tycker dom att det är okej? Men jag misstänker allt vem det är och kan då, skratta istället. För den personens liv är så misslyckat att "den" ska tracka ner på dig mamma. Du är den bästa mamman i världen... Massa kramar och pussar (`v´)

2008-08-04 @ 22:50:23
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Robban

Se det som så här!

Du måste fortfarande vara intressant på något sätt i deras ögon annars hade dom inte lagt ner energi på att skriva till dig och om dig. Sen behöver du inte lägga ner någon energi att besvara eller försvara dig/er inför någon som är anonym för där finns ju ingen att svara.

Sen att älska någon måste vara ömsesidigt. Då även förälder/barn annars ger det ingen energi utan bara ta energi det vet väl alla som haft ett dåligt förhållande. Eller en dålig relation till sina föräldrar/barn.

Kram

//Robban

2008-08-05 @ 13:48:46
Postat av: Anonym

Så du menar att jag skulle vara en dålig förälder?? jag skull iaf aldrig svika mina barn genom att försvinna från jorden. som du gjort flera gånger. din själviska hora. ta livet av dig så slipper vi andra bli besvikna alla gånger du försöker. Köp ett starkare rep nästa gång, idiot

2008-08-05 @ 18:43:58
Postat av: Zeke från SBW

Håller med Robban till 100%.

(vilket supersvar!!) Önskar att jag skrivit det själv...



Förstår fortfarande inte varför du ens bryr

dig om sådana taskiga inlägg!!!!



De relaterar ju enbart till deras egen

situation...







2008-08-05 @ 21:32:37
Postat av: kim

din anonyma fitta. Nu får det fan ta och vara nog, jag ska gå rakt på sak.. jag har två ynka ord att säga dig, Vänta bara!



Jo och en sak till.. jag hoppas att DU förstår att det inte bara är vi här på bloggen som reagerar.. det finns folk nära lotta som är jävligt uppretade på både dig och ditt pack.. och TRO MIG. den dagen kommer när vattnet rinner över bägaren för dessa personer..

2008-08-05 @ 22:03:28
URL: http://kimmenw.blogg.se/
Postat av: Andreas

Ditt anonyma fega helvete skriv ut ditt namn istället eller det vågar du kanske inte för du är en feg liten jävel eller är du rädd för att något ska hända om du skriver ut ditt namn? Du måste nog ha egna stora problem när du har mage att skriva ett sådant inlägg eller rättar sagt många inlägg. Synden straffar sig själv är det ända jag har att säga till den personen!

2008-08-07 @ 00:03:55
Postat av: Sandra

Vad moget att lämna anonyma kommentarer hatar det betyder att man inte vågar stå för det man säger o är så osäker på sig själv så det fins inte! Kämpa på!

2008-09-28 @ 15:58:06
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14068

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0