Det tar sig...

...sa han som satte eld på håret. Nej, jag menar här hemma. Efter att ha bott i den här lägenheten i 9 månader, utan att ha gjort ett skit, är nu äntligen ett rum färdigrenoverat och målat. Jag och Michelle har inte riktigt vetat om vi vill bo kvar här eller flytta, så det har inte funnits något intresse för att göra nåt. Men nu har vi beslutat att bo kvar här i nästan 2 år framöver, vad vi gör därefter vet vi redan - men det skriver jag inte här pga vissa omständigheter, och då är det värt jobbet att fixa till det. Så nu är Michelles rum färdigt och det blev jättefint. Hon valde en väggfärg som är en blandning av guld och champagne, det passar väldigt bra med hennes möbler som är i björk och alla "detaljer" i rosa. Hon är supernöjd - så då är allt frid och fröjd.

Nu är det bara alla andra rum kvar. Får nog börja med vårat fruktansvärt fula badrum härnäst. Därinne är det ett rött-och- grårutigt kakelgolv som vi är tvugna att utgå ifrån. Men, men, vi målar grått och köper mängder med röda grejer, typ matta, handdukar och små värmeljushållare i glas, det passar nog bra till alla hyllor i ek. Lite "julaftonskänsla" året runt, men vad gör man? Det kan nog vara ganska mysigt med varma bubbelbad med tända ljus som sprider ett rödaktigt sken :)
Vid närmare eftertanke kommer jag nog att tillbringa många och långa stunder i det badkaret efter den renoveringen! 

Igår flyttade jag och Michelle runt massa möbler och böcker, så nu ser det ännu jävligare ut här än vad det gjorde innan. Kim och Mikael tittade in en sväng på kvällen och fick en smärre chock över känslan av att befinna sig på ett bibliotek. Mikael tyckte jag skulle elda upp alla mina böcker :) ,men dom gör jag mig aldrig av med. Dom ska in i bokhyllorna i ordning (snart) om jag så ska banka in dom. Eller köpa påbyggnadsdelar uppåt till alla hyllor. Så upp kommer dom!!!
Sen kollade jag, Michelle och Freja på "Funny Games" (riktigt äcklig film om två megapsykopater) och på "Mumien 4" som vi somnade till efter 20 minuter. Får se om den från början ikväll i stället. Kanske skriver mer senare, see you...

   

Kommentarer
Postat av: Michelle

"Hon är supernöjd - så då är allt frid och fröjd." Annars blir allt hus i helvette eller vadå? Vill du definera ? hahahahaha

2008-08-31 @ 19:51:00
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Carmen

Funny games är jätte läskig!! såg ni den amerikanska? jag mådde psykiskt dåligt i en månad efter!

2008-08-31 @ 20:26:48
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Andreas

Hojta till om ni behöver hjälp med att renovera jag e grym på sånt:) Funny games lät som en trevlig film får nog ta och tanka hem den..hehe

2008-08-31 @ 21:20:07
Postat av: Carmen

haha.. verkligen ingen trevlig film. Men väldigt sevärd!

2008-08-31 @ 23:21:30
URL: http://carmenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0